Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hledání podoby Filmového družstva, verze 2.0
Reichová, Tereza ; Felcman, Jakub (vedoucí práce) ; KUBICA, Petr (oponent)
Tato diplomová práce s honosným pracovním názvem Filmové družstvo, verze 2.0. je výstupem mých dva roky trvajících rešerší vedených za účelem založení družstevního subjektu. Vycházím z obecně kladného vnímání současného družstevnictví ve světě, ale svůj výzkum aplikuji na specifickou situaci v České republice. Ta má za sebou sice barvitou družstevnickou historii během období tzv. první republiky, ale současný přístup k družstevnickému modelu je celkově negativní, především kvuli neblahé roli kolektivizace v druhé polovině dvacátého století. Právě z tohoto důvodu se zaměřuji na české případy, historické i současné. Historie filmového družstevnictví u nás ale zatím neexistuje, byli bychom jejími průkopníky a tak ve své práci hledám modely minulé i současné z jiných odvětví, které by pro to filmové mohly být podnětné. Svou práci končím inspirací z alternativních modelů uvažování nad světem, kde finance nejsou hnacím modelem, ale pomocníkem k lepšímu světu.
Dílo Vladislava Vančury jako problém dramaturgický
Janál, Zdeněk ; SÍLOVÁ, Zuzana (vedoucí práce) ; KUDLÁČKOVÁ, Jana (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na významnou osobnost umělce Vladislava Vančury a jeho dílo, které chce vidět především ve vnitřních souvislostech a v kontinuálním vývoji Vančurovy tvorby, ale i v souvislostech celospolečenského vývoje. Tuto tvorbu přehledově zkoumá od jejích počátků, tedy od autorova zrání, přes formování jeho uměleckého názoru a účast v Devětsilu ke společenské angažovanosti v protifašistickém odboji, a dále od prvních literárních pokusů přes vrcholná prozaická díla až k obětavé práci na Obrazech z dějin národa českého. Toto zkoumání je vedeno touhou po pochopení některých souvislostí autorovy tvorby a jejích hlavních stavebných rysů, z nichž jmenujme především vytrvalou snahu o objevování nových (nejen) literárních postupů a úspěšné experimentování zejména s jazykovými prostředky směrem k vytvoření svébytného básnického slohu. Tato práce neopomíjí ani další umělecké formy, kterými se Vančura při své všestrannosti rovněž zabýval. Vančura nebyl tvůrcem osamoceným, ale tvůrcem osobitým a nanejvýš originálním, který netvořil odtržen od celkového kulturního dění, ale naopak v jeho centru. Dále se tato diplomová práce zaměřuje na praktickou dramaturgickou činnost jejího autora a analyzuje jeho vlastní práci při převodu Vančurova prozaického díla Marketa Lazarová do podoby volné dramatizace Markéta, dcera Lazarova, kterou připravil společně s režisérem Pavlem Ondruchem k využití pro stejnojmennou absolventskou inscenaci v Divadle DISK. Tato dramatizace se nejeví jako jediný možný způsob převodu Vančurovy novely do divadelní podoby, byla vytvořena s ohledem na konkrétní divadelní podmínky a herecké obsazení, ale i s úctou k Vančurově předloze, jejíhož ducha ctí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.